Ruim 30 jaar geleden hadden de grondleggers van Vital Clue een droom... betaalbare communicatie voor goede doelen, ze vonden de 'charitatieve stopper' uit en het kostte vele jaren om alle uitgevers te overtuigen de 'bezorger gezocht' of 'hier had uw advertentie kunnen staan' stoppers te vervangen door de stopper van een goed doel!

Nog steeds zijn we dagelijks bezig de contacten met de uitgevers te onderhouden, personeel wisselingen te noteren en de aanlevering te optimaliseren om het de uitgever zo makkelijk mogelijk te maken. Zonder de bereidheid van uitgevers om de stoppers op te nemen zou ons werk zinloos zijn en dat zijn we ons goed bewust.

Vrijwel alle Nederlandse uitgevers plaatsen stoppers, maar helaas bij de titels van de 'Belgische' Persgroep niet, daar kan men uitsluitend betaald adverteren als goed doel.

Een stoppercampagne bestaat bij ons uit twee delen. Het algemene gedeelte heeft een looptijd van maximaal een half jaar (verlening mogelijk). Het Chari-ads gedeelte heeft een looptijd van een maand. Chari-ads zijn stoppers geplaatst door uitgevers die voor het plaatsen een vergoeding ontvangen en dus gegarandeerd plaatsen. Dit is ongeveer 20% van de titels die in NL verschijnen. De Chari-ads zijn (tegen de betreffende vergoeding) uit te breiden naar meer maanden.

De procedure voor een stoppercampagne

  • Na vooroverleg heeft u bepaald welke campagne soort u wenst, wat de looptijd is en hoe de stopper er uit zal zien.
  • U (meestal een reclamebureau) levert als eerste een zogenaamd werkbestand aan volgens de door ons verstrekte specificaties. (u kunt dit ook aan ons uitbesteden)
  • Wij maken daarvan een basis serie van ongeveer 40 stoppers.
  • Deze basisserie krijgt u ter controle voorgelegd, wijzigingen kunnen nog worden doorgevoerd.
  • Na uw akkoord maken wij de verdere serie die qua vormgeving gelijk zijn aan de eerste serie, maar qua formaat verschillen.
  • De stoppers worden dan verder uitgesplitst naar wat de betreffende uitgever nodig heeft.
  • De stoppers worden verstuurd of per CD of per WeTransfer link of direct ge-uploaded in de uitgever zijn systeem.
  • Er gaat altijd een begeleidend schrijven mee met informatie over de campagne op zich en uw organisatie.

Afhankelijk van de campagne soort, geven we nog extra service zoals het maken van afwijkende formaten als een uitgever daar om vraagt.

Graag informeren wij u over de mogelijkheden en do's and don'ts van een stoppercampagne per mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of per telefoon (072) 571 33 56 of (06) 28 65 46 26).